Case: Wood City – Visualisointi konkretisoi vision

Puukaupunkikortteli Wood City nousee Helsingin Jätkäsaareen vuoden 2018 loppuun mennessä. Toimistorakennuksen, hotellin ja asuintalojen muodostama kortteli tarjoaa mutkattoman työnteon lisäksi arjen sujuvuutta.

Animaatio havainnollistaa uudenlaisen tila- ja palvelumaailman

Maailmanluokan puukaupunkikortteli Wood City toteutetaan Helsingin Jätkäsaareen yhteistyössä Stora Enson ja SRV:n kanssa. Arkkitehtuurikilpailun Wood Citystä voitti Anttinen Oiva Arkkitehtien ehdotus. Wood City edustaa uudenlaista työskentelytapaa julkisilla ja puolijulkisilla tiloillaan, palvelumaailmallaan sekä puurakentamisella. Siirtyminen työstä vapaa-aikaan ja takaisin on tehty helpoksi. Uudenlainen kortteli haluttiin tehdä havainnolliseksi animaatiolla, joka näyttää, millainen Wood City tulee olemaan ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa työskentelyyn.

Kun rakennamme uutta, meidän täytyy pystyä näyttämään asiakkaalle, mistä on kyse”, kertoo SRV:n Brand Manager Katri Eskelinen ja jatkaa ”Myyvä ja havainnollistava video kertoo hyvin, millainen kohde on kyseessä.

Monitilaympäristö tarjoaa tiloja työn luonteen mukaan

Toimitilaratkaisuissa on tapahtunut suuri muutos. Ennen puhuttiin koppikonttoreista avotilaan tai kombikonttoriin siirtymisestä, nyt trendinä ovat monitoimitilat, vaihtuvat työpisteet ja ekosysteemit. Monitilatoimistoissa tarjotaan erilaisia tiloja erilaiseen työskentelyyn ja tähän voi liittyä vapaasti valittavat työpisteet. Ekosysteemillä puolestaan viitataan siihen, että luodaan vuorovaikutustiloja yritysten sisällä sekä yritysten kesken”, Eskelinen kertoo.

Wood Cityn tilat on suunniteltu juuri monitoimitila ja yhteisöllisyys taustalla. Yhteisöllisyyden vahvistamiseksi Wood Cityn palvelumaailmaa on kehitetty yhdessä mahdollisten käyttäjien, suunnittelijoiden, rakentajien ja muiden ammattilaisten kanssa.

Visualisointi luo tunnelmaa

Hyvännäköinen ja moderni video  toimii tunnelmanluojana asiakaskäynneillä”, jatkaa SRV:n asiakkuuspäällikkö Leena Manner. ”Video on nähtävillä myös Wood Cityn nettisivuilla ja voimme lähettää sen sähköpostilla asiakkaalle”, hän mainitsee.

Halusimme materiaalia, jossa näkyy Wood Cityn sijainti, talo ulkoapäin ja miltä näyttää, kun astutaan sisätiloihin”, kertoo Leena Manner. ”Aulassa avautuu ravintola ja kahvila, siitä siirrytään toimistokerroksiin, jossa näkyy neuvottelutiloja, työpisteitä, rentoja kokoontumispaikkoja ja lopuksi näkymät merelle. Halusimme näyttää ympäristön ja sisätiloista näkymän ulkopuolelle. Ikkunanäkymillä on suuri merkitys tiloissa työskenteleville”,  Manner kertoo.

Visualisointi auttaa erottautumaan ja luo WAU-efektin

Myös Katri Eskelinen näkee laadukkaan visualisoinnin hyödyn toimitilamarkkinoinnissa.

Visualisointi tarjoaa mahdollisuuden kertoa enemmän ja luoda fiilistä”,  Katri Eskelinen jatkaa. ”Erottautuminen toimitilamarkkinoilla on haaste ja jos myyt valmista rakennusta on helpompi näyttää, mitä myyt. Rakennettavassa toimitilassa myydään sijaintia ja mahdollisuuksia.”

Visualisoinnilla pystymme havainnollistamaan ja konkretisoimaan asioita, joita ei vielä ole”, hän kertoo. ”Visualisoinnin avulla voimme näyttää, mitä on mahdollista tehdä, innostaa asiakasta. Pyrimme luomaan WAU-efektin”, Eskelinen toteaa.

Visualisointi tukee toimitilamarkkinointia

Käytämme visualisointia yleisesti toimitilamarkkinoinnissa; lähes jokaisesta kohteesta tehdään visualisointeja, suuremmista myös liikkuvaa kuvaa”, Katri Eskelinen kertoo ja jatkaa ”Visualisoinnilla esimerkiksi mittasuhteiden hahmottaminen on helpompaa.”

Visualisointi tukee markkinointia ja Wood Cityssä haluttiin tuoda esiin erityisesti puun mahdollisuudet”, Leena Manner sanoo. ”On vaikea yrittää sanallisesti kertoa lopputulosta. Kun näkee valmiin kohteen realistisina kuvina, se hahmottuu ja jää mieleen”, Manner mainitsee.

SRV on Tietoan Wood City -visualisointityöhön tyytyväinen.

Tietoa tekee töitä ammattilaisen ottein. He haluavat tehdä hyvää työn jälkeä ja heidän kanssaan työskentelystä jäi minulle positiivinen mielikuva ja hyvä lopputulos” Katri Eskelinen kertoo.

Olemme hurjan tyytyväisiä videoon. Sitä on ilo näyttää asiakkaille”, Leena Manner tiivistää.

 

Haastateltuina:

Katri Eskelinen, Brand Manager, SRV
Leena Manner, Asiakkuuspäällikkö, SRV

×

Comments are closed.